İstanbul'da Nakliye ve Taşıma Sektöründe 'sarıkamyonet' ile çözüm.

İstanbul'da Nakliye ve Taşıma Sektöründe 'sarıkamyonet' ile çözüm.

İstanbul'da Nakliye ve Taşıma Sektöründe 'sarıkamyonet' ile çözüm.

Trafik ve park sorunu ticari taşımacılıkta İstanbul da en önemli bir sorun. Bu soruna çare olmak için İstanbul’un 39 ilçesinde ve farklı noktalarına Sarıkamyonet durakları geliyor. Sarıkamyonet şehiriçi Sarı taksiler gibi hizmet vermeye başladı. Bu sistem'le Ticaret Odası Üyelere Şehir içi ve Şehirler arası tüm nakliye ve Taşıma işleri için gerekli hizmetleri, bu sistem üzerinde karşılayabilir. Araçlar GPRS sistemi ile izlenebildiği gibi, şehir içinde mini ticari araç parklarıyla komyonetler için park sorununu çözüyor.Yol kenarlarındaki ticari işgallerine son veriyor.

ASLEN Bayburtlu olan Ahmet Koçin,Hacettepe üniversitesi tarih bölümünü okur. Farklı kamu kurumlarında çalışan ve bir müddet öğretmenlik yapan Ahmet Koçin, kabına sığamadığı için gayrimenkul danışmanlığı'na başlar. Daha sonra 2006 yılında İstanbul Nakliyeciler Sitesi'ni (İstanbul Park Transport Akaryakıt Turizm İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited)ortaklarıyla birlikte kurar.Yılların deneyimi ve tecrübesiyle yaşanılan nakliye sorunlarını çözmek için Sarıkamyonet projesi'ni geliştiren Ahmet Koçin kendisini, ülkesine, ülkesinin insanına oldukça düşkün olan idealist bir insan olarak tanımlıyor.

Ahmet Koçin’in kamyonlara ilgisi sonucu ortaya çıkan Sarıkamyonet projesi de bu idealizmin bir sonucu. Aslında projenin hikayesi üzücü bir kazayla başlıyor. Koçin, bir gün aracıyla şehir dışında seyahat ederken, aniden karşısına çıkan kamyonla çarpışması neticesinde adeta kamyonun altına girer. Mucize eseri kurtulduğu kazada, kamyon şoförüne, ‘Kardeşim niye dikkatli kullanmıyorsun’ diye sorunca aldığı cevap hayatını değiştirecektir:
“Abi,izmirden hale sebzeleri getiriyorum, zamanında teslim etmek zorundayım, bu yüzden aralıksız yoldayım, uyumuşum!”
“O gün kamyoncular için yeni bir çalışma yapmam gerektiğini anladım” diyen Ahmet Koçin, önce Orhanlı bölgesinde büyük bir araziyi satın alır.
Ahmet Koçin, Kurucusu olduğu İstanbul Park Transport Akaryakıt Turizm İnşaat Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi adına 2006 yılında işletmeye açtığı Orhanlı Lojistik Merkezi'nde toplam 100 dönümlük alan içerisinde 40 dönümlük sosyal tesisler ve 105 adet nakliye şirketlerine ait uygun ofisler, 60 dönümlük alanda ise kamyon ve tır parkı oluşturur.

SARI TAKSİYİ ÖRNEK ALDI

Bu çalışmalar esnasında yaptığı gözlemlemeler sonucunda şehir içinde kamyonet taşımacılığının problemli olduğunu, bunun bir sisteme oturması gerektiğini anlayan Ahmet Koçin, sarı taksi uygulamasını örnek alarak Sarıkamyonet projesini oluşturmaya karar verir.Bu projeyi Türkiye'nin en büyük Dijital Pazarlama uzmanı Hindistanlı sayın Nauman Zia Butt ve Arsebilişim'in desteğiyle hayata geçirir.
Projeye göre Sarıkamyonet için belirli bölgelerde park alanı ve bir ofis oluşturuluyor. O bölgeye yakın yerlerden gelen kamyonet talebine anında cevap verilmeye çalışılıyor. Ahmet Koçin, bu çalışmadaki hedefin, iş bulamayan kamyonet şoförü ile bu kamyonetlerle sıkıntı yaşayan nakliyeci ve transfer edilen ürünlerinden emin olamayan tüccarı bir araya getirmek olduğunu belirtiyor. Koçin projesinin hedefini şöyle anlatıyor:

GÜVENLİ ARAÇ HİZMETİ

“Sarıkamyonet güvenli, hızlı ve ekonomik lojistik hizmetleri geliştirmek, şehirde yaşamı kolaylaştırmak, uluslararası düzeyde İpekyolu ruhunu canlandırmayı hizmet politikası olarak benimsedik. Sarıkamyonet sistemine kayıtlı olan tüm araç sahibi ve şoförler güvenlik aşamasından geçiyor, gerekli teminatlar da kendilerinden alınmış oluyor. Sarıkamyonet sistemine kayıtlı tüm araçların trafik, kasko ve nakliye sigortaları eksiksiz. Sarıkamyonet geniş araç parkında bulunan tamamı yeni model olmak üzere, kamyon ve kamyonet sınıfında, açık, kapalı ve kayar tenteli kasa modelleri ile her türlü ihtiyaca uygun hizmet veriyor. Yakında ağımızı daha da genişletmek için araç ve durak franchesing'lerini vermeye başlayacağız”

HER MÜŞTERİYE ÖZEL HİZMET

Sarıkamyonet her müşteri'nin nakliye taleplerini belirleyerek, lokasyonlarına uygun araç teminni yapıp ekonomik çözüm sunar.Koçin sistemin işleyişini de şöyle özetliyor:
“Piyasa araçları mecburen sizlerden gidiş dönüş maliyetlerine göre ücret isterken sarı kamyonet sadece yaptığı işin parasını alır. Ekstra ücret istenmez.Şehir içerisinde boş araç hareketini önleyerek verimlilği arttırır,trafik yükünü azaltır.Akaryakıt kullanımını azaltarak çevreyi korur.Tüm problemlerinize, müşteri temsilcilerimiz ile paylaşarak en kısa sürede çözüm bulabilirsiniz. Sarıkamyonet tüm araçlarının üzerlerine monte edilmiş olan GPRS cihazları ile sürekli takip ediliyor. Ayrıca Sarıkamyonet araç park ve bakım alanlarında geri dönüşüm ve atık malzemeler sistem dahilinde değerlendiriliyor. Çevre Dostu hizmet veriyoruz”

Hedefimizde 39 durak !!!

Halen İstanbul Nakliyeciler Sitesi yönetim kurulu başkanı Ahmet Koçin hedefimizin 2023 vizyonu kapsamında İstanbul'da 39 ilçe'de 3000 bin Sarı Kamyonet aracı ve 7 ana bölge aktarma noktalarıyla İstanbul'da kent içi trafiğini yeniden düzenlemek istiyoruz.Bu projeni ülkemizin lojistik anlayışına yeni bir uygulama getirmekte olduğunu söyleyen Ahmet Koçin, başta İstanbul Valiliği olmak üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kamu kurumları, İstanbul Ticaret Odası ve lojistik firmaları ile işbirliğine hazır olduklarını da belirtiyor.Bu projeyle Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız'ın 550 bin bireysel araç sürücüsüne yönelik yapılacak teşvik, uygulama ve eğitim kapsamında istihdam arttırıcı bir proje olarak devlet tarafından benimsenmesini ve teşvik edilmesini istiyoruz. Bu işbirliği neticesinde daha eğitimli ve dinamik bir lojistik sisteminin oluşacağını belirten Ahmet Koçin, projenin asıl temelinde ahilik anlayışı, emanet ve liyakat hukuku ile İpekyolu sevdası yattığını belirtiyor.

 

Haber Kaynağı: "İstanbul Ticaret Odası Haberleri" YAHYA GÜL

TOP